Thursday 20 February 2014

Spaghetti Goreng

Yuhuuuuuu

Assalamualaikum...

Hari ni malas nak masak yang renyah2 so tgok2 ada bahan yang cukup untuk buat spaghetti goreng... So apa lagi teruskan je niat tu... Kalau bagi saya saya tak suka pula goreng guna sos prego tu.. Sebab tak berapa pedas kan.. So kalau yang goreng saya suka guna cili giling je.. baru feel skit.. lagi sedap rasanya dari bt mee goreng.. Sebab kan spaghetti tak la muak sangat..

Anak - anak dan suami pun suka makan spaghetti.. Tapi slalunya memang bt spaghetti berkuah la samada yang pedas ataupun yang sos tomato.. Tapi kalau yang berkuah ni cepat sikit la kenyang kan.. Tak macam yang bergoreng.. Yang bergoreng boleh je makan banyak lagi pun spaghetti kan xmuak..

Tapi mcm mn ye sebab kebanyakan resepi saya ni saya xsukat.. Lain la kalau masak kek ke cupcake ke yang itu memang memerlukan sukatan yang betul.. Kalau x tak jadi la kek tu hehehehe



Slalunya spaghetti goreng yang saya buat saya akan letakkan seberapa banyak isi dalam tu.. Baru la sedap. So kita tengok kejap bahan2 yang diperlukan...

SPAGHETTI GORENG

Bahan-Bahan

Sebungkus spaghetti (saya guna brand st remo) - direbus dahulu letakkan skit minyak dan garam
Bawang putih
5/6 sudu besar cili giling
isi ayam
daging
udang
sotong
bunga kobis
carrot
baby corn
garam,gula,perasa

Cara-cara
1.  Panaskan minyak dan tumiskan bawang putih sehingga naik bau
2.  Masukkan cili giling
3.  Bila cili separuh masak masukkan isi ayam,daging,udang dan sotong... Dan juga sayuran
4.  Bila dah ready semua nya masukkan spaghetti dan gaul sebati..
5. Perasakan..


Dah siap so boleh la dihidangkan... Saya kalau buat mesti banyak sebab spaghetti jenis ni xmuak dimakan.. memang xcukup kalau buat sikit.. 3 orang makan tapi buat sebungkus.. Bayangkan hahahahaha....

Selamat mencuba ye kawan2...


No comments:

Post a Comment